piątek, 8 listopada 2013

Internety vs. telewizja

Zanim przeczytacie cały wpis odpowiedzcie na to pytanie poniżej w komentarzach: Czego używacie chętniej i częściej, telewizji czy internetu?

Internet rozwija się coraz szybciej, jeszcze niedawno służył tylko do wyszukania najprostszych informacji i łączeń. Dzisiaj jest podstawą każdego domu (dla niektórych jest domem) i powoli zaczyna zastępować wszystkie inne źródła informacji, i rozrywki.
Radio przebił już dawno, nie tylko pod względem publikowanych informacji, ale też rozrywki. Internet pozwala na wyszukiwanie muzyki dla każdego gustu, dzięki przeróżnym aplikacjom pozwala na tworzenie własnych playlist czy też pobieranie pojedynczych utworów do schowka, dzięki czemu zawsze możemy słuchać tego czego chcemy, a nie tak jak w przypadku radia, gdzie lecą zazwyczaj najwyżej notowane listy przebojów, czy przeżute, powtarzające się codziennie milion razy te same utwory.
Jeśli jesteśmy głodni informacji o bieżących wydarzeniach z kraju, czy też ze świata wystarczy kliknąć myszką. W każdej chwili możemy wyszukać to co nas konkretnie interesuje. W przypadku radia na zaspokojenie wiedzy o wiadomościach bieżących musimy czekać do wyznaczonej godziny na transmisje - co często jest niewygodne, chociażby przez aspekt braku czasu.
W internecie nie brakuje również "konkursów" czy innych "loterii", w których przypadkowa osoba zawsze ma szanse wygrać najnowsze BMW (to przytrafia się każdemu codziennie).

Jeśli chodzi o telewizje. Program telewizyjny jest zróżnicowany, tak aby każdy mógł znaleźć w nim coś dla siebie; "Moda na sukces" dla lifestylowych fanatyków, "Kuchenne rewolucje" dla głodomorów oraz wiele innych - jednak nadal trzeba czekać na konkretną godzinę emisji programu. Dostępna jest muzyka (Top 5 tygodnia). Dostępne są filmy na każdą chwilę (a raczej reklamy z przerwami na część filmu), no i oczywiście informacje (słabo i ogólnikowo przekazywane).
Według mnie jedna część internetu przebiła już dawno telewizje, a konkretnie "YouTube", telewizja osobista, na której każdy ma szanse na wyemitowanie siebie, na prowadzenie własnej "telewizji". W internecie możemy znaleźć wszystko to co oferuje nam telewizja, czyli filmy bez żadnych reklam, informacje, te które nas interesują przekazane dokładnie, muzykę, którą lubimy słuchać i możemy jej słuchać w każdej chwili, rozrywkę w milionach odsłon i wiele więcej przekraczając możliwości telewizji. To wszystko bez pilota.

Niestety wszystko się kiedyś kończy, "YouTube" się kiedyś skończy, "Blogger" się kiedyś skończy, ale telewizja się nigdy nie skończy. Dlaczego? Ponieważ ma ogromne przebicie i ogromną siłę manipulacji ludźmi, którzy często nawet sobie z tego nie zdają sprawy - zysk jest zbyt wielki.